tisdag 8 september 2015

Disney Julnyheter från Fyrklövern


Förra veckan ringde det på dörren. Utanför stod en budbärare med en jättestor kartong, och då menar jag verkligen jättestor. Då jag inte hade köpt något var jag verkligen förbryllad över vad detta kunde vara. Kartongen visade sig innehålla ett stort julrött paket från ingen mindre än Fyrklövern. Som julbloggare är detta onekligen en av de stora fröjderna; att få julklappar på detta vis enbart på grund av att man älskar julen och skriver om det.



Fyrklövern har ju sedan många år den fantastiska Disney Julservisen i sitt sortiment, från vilken jag redan äger flera delar, och nu har de alltså utökat kollektionen med två helt nya motiv, från filmerna Bilar och Frost. De tidigare motiven är ju mer från klassiska äldre Disney så jag kan tänka mig att de nya delarna snabbt kommer bli favoriter hos dagens barn. Med i paketet fanns även två glas från deras nya glaskollektion Tingeling.


Tallrikarna är i precis samma fina, höga kvalité som allt annat från Fyrklövern och skiljer sig inte på något vis från de tidigare delarna i Disney Julserien, vilket uppskattas då man ju vill att allt ska passa ihop. Glasen känns väldigt lyxiga och stämningsfulla och passar minst lika bra ihop till servisen som de andra Disney Julglasen gör.


Personligen föredrar jag Frostmotivet framför Bilarmotivet, enbart för att Frost känns mer julig, men det är ju en smaksak. Bilarmotivet är minst lika välgjort och jag uppskattar att det är ett vinterlandskap i bakgrunden. Jag kan tänka mig att någon av mina bröder gladeligen kommer vilja äta på Bilartallriken i jul!


Jag har fullkomligt förälskat mig i Tingelingglasen. Kan gott tänka mig att skaffa fler i framtiden, är riktigt sugen på de matchande selterglasen. Så fina och exklusiva! De skulle lika gärna kunna passa till julbordet som till nyårsskålen, och är ju ett alternativ till de glas som annars följer med Disneyservisen om man vill ha enhetliga glas runt bordet istället för olika motiv. Snapsglaset är alldeles extra fint tycker jag.



Allt som allt, Fyrklövern visar återigen var skåpet skall stå och är och förblir oslagbara när det kommer till förstklassiga julprodukter. Dessutom har Fyrklövern just nu ett erbjudande där man kan få hem två mattallrikar, två förrättstallrikar samt två aptitskålar med de nya Frost- och Bilarmotiven för endast 199 kronor! Erbjudandet hittar du genom att följa denna länk, så vad väntar du på! :D

Tack så hemskt mycket Fyrklövern!

1 kommentar:

  1. Enormt fina produkter, har också fått ett presskit :-) Nu ska jag börja samla på servisen :-)

    SvaraRadera