måndag 11 december 2017

När Andra Ljuset Brinner...

...är snart Lucia här. Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär!

Hoppas ni alla hade en mysig andra advent. Kvällen spenderades bänkad framför TV:n för att njuta av den kungliga glansen på Nobelfesten. Alltid lika trevligt tycker jag. Dessförinnan fotade jag allt mitt julpynt i lägenheten och bjuder därför på en liten bildbomb.



Fördelen med att ha en plastgran är ju att man kan klä den när man vill, även om jag självfallet föredrar riktig gran. Men då jag ändå firar jul hos föräldrarna (som alltid har riktig gran) så skulle den bara stå och barra här utan att någon såg till den, så på det här viset får jag ju det bästa av två världar.

Har inte så många pyntbara ytor egentligen, så får använda de jag har till fullo. Det lilla hallbordet får glatt stå ut med att vara julpyntsutställning. Renen nedanför köpte jag på julmarknad i Leeds för några år sedan, är så himla glad i den. Tänk att det bara är tretton dagar kvar nu!
 

2 kommentarer:

  1. Sån julig värme man möts av här, supermysigt! Tack för din kommentar om min målade tomte!! :) Tycker det är så mysigt o avstressande att måla. Önskar dig en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt GOD JUL!!
    Tack för all julstämning som du sprider <3

    SvaraRadera