torsdag 26 november 2020

Julfint i Fönstret

Första juldekorationerna är på plats, och det är mitt vardagsrumsfönster som fått äran att bli julpyntat. Längre har jag inte kommit än, men det ska det bli ändring på de närmsta dagarna, eftersom ambitionen är att få färdigt till söndag så mycket som det går. Det är så mysigt att se fönstret så juligt och pyntat, och man blir så glad varje gång man vänder blicken dit. Några av grannarna över gatan har också fått upp sina adventsljusstakar, och det är fint att se. Min fönsterlöpare är nog ett av mina bästa julköp tror jag förresten, det blir så oerhört effektfullt med det röda på något vis. Fönsterbrädan hade sett så kal och tom ut annars.

Och så här ser fönstret ut i sin helhet. Jag tänkte att jag tar en stämningsbild i mörkret senare när allt är färdigpyntat och jag gör mitt årliga bildbombsinlägg, så ni får nöja er med dagsljus tills vidare. Som ni kanske anar genom fönsterrutan så har tyvärr all snö smält bort igen och enligt väderleksrapporten vankas inget de kommande tio dagarna heller, vilket är väldigt tråkigt. Det hade ju verkligen varit pricken över i:et med en vintrig första advent. Appropå advent så har jag bestämt att jag hoppar över att baka till adventsfikat i år. Det blir för stressigt i helgen, och dessutom tar det så lång tid när jag har så få plåtar och knappt någon arbetsyta, så jag släpper det och köper mig något gott istället. Det blir nog bra ändå.

Hur långt har ni kommit i julstöket?

4 kommentarer:

  1. Visst är det ljuvligt med julpyntade fönster. Själv fick jag allt adventspynt på plats igår, så ljuvligt <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så härligt att vi äntligen fått julpynta!! <3

      Radera
  2. Jag håller med om att det alltid behövs en röd duk på fönsterbrädan till adventsljusstaken:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men eller hur! Jag skulle inte kunna vara utan.

      Radera