måndag 5 december 2022

Andra Advent

Så här såg det ut hos mig i går när jag tände andra ljuset. Då dagen spenderades med att klä granen i godan ro så fick det bli ett inlägg i dag istället. Nu lyser den så fint och sprider fullt av julstämning i mitt vardagsrum. Fler pyntbilder från lägenheten kommer senare! Det känns så konstigt att vara halvvägs genom advent och ändå bara några dagar in i december. Det är verkligen fördelen med att advent är så tidig i år, vi får ju en hel extra vecka av jul. Värre blir det nästa år, då första advent inte är förrän den tredje december och julen blir en hel vecka kortare. Det blir nog för mig att pynta ännu tidigare nästa jul för att kompensera lite tror jag, haha.

All snön som vi hade förra adventshelgen smälte under veckan, men det hann komma ett tunt lager puder igen till helgen och det verkar som om mer snö är på väg den kommande veckan. Underbart! Snön gör ju så mycket för julkänslan! Nu börjar jag räkna ner dagarna till att det blir dags att fara ända ner till föräldrarna för det årliga jul- och nyårsfirandet, och jag äntligen kan ta del av julstöket där som att slå in julklappar, baka kakor, fixa julgodis och givetvis julpynta där också. Om en och en halv vecka bär det av, så jag får vara där i lite drygt en vecka redan innan julafton med extra tid för allt man vill hinna med. Det ska bli så mysigt!

Hoppas att ni hade en fin andra advent, och att ni får en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar