söndag 7 december 2014

När Andra Ljuset Brinner


Tänk att det redan är andra advent. Bara sjutton dagar kvar till julafton nu. Är det bara jag som känner lite smått panik över att det redan har gått så fort? Det är ju den här adventstiden som leder fram till julafton som nästan är mysigast, när man får vänta och längta, stöka och baka, pyssla och klappa, och så vidare. Jag vill kunna suga på decemberkaramellen så länge som möjligt, och nu känner jag att det gärna kunde få vara advent i två månader till!

Bild från granen min. Jag älskar mina flugsvampar! Jag blev så oerhört glad när jag hittade dem på Rusta förra året och att de även var i glas. Mitt julgranspynt går i rött, guld och lite vitt/silver. Jag tycker bäst om rött och guld i kombination, det ser så oerhört elegant och juligt ut tycker jag. Granen hos mina föräldrar har inget färgtema på pyntet, men jag älskar hur den brukar se ut ändå. Gammalt och nytt blandas, dock är nästan allt i glas så det blir som en helhet ändå på något konstigt vis.

Hoppas ni har en trevlig andra advent, gott folk!

1 kommentar:

  1. Läskigt hur fort tiden går! Det märker jag på hur sällan jag uppdaterar, haha :) Vilka söta flugsvampar! Vi kör stenhårt endast på kulor.. :)

    SvaraRadera