lördag 3 december 2016

Julgransbelysning

Igår hade jag verkligen tur. Min julgransbelysning fungerade inte längre det här året, och jag var osäker på om jag ens skulle ha möjlighet att skaffa en ny, då de brukar kosta långt över hundralappen, pengar jag just nu behöver till annat. Men som av en händelse så hade min lokala matbutik en specialrabatt på julpynt just igår, och enbart igår, så denna julgransbelysning kostade mig endast 69:90. Jag visste inte ens om att de hade den specialrabatten när jag gick till affären, och hade jag valt att handla i torsdags eller idag så hade jag missat detta erbjudande! Tänk så det kan slumpa sig ändå.

Numera finns det ju så många olika sorters julgransbelysningar, men jag tror ändå jag föredrar den gamla klassiska stilen. Visst blir det färre ljus i granen än med en modernare slinga, men å andra sidan får man ju lättare till den lite mer tidlösa stilen på granen eftersom de påminner om levande ljus. Men det är ju en smaksak.

Här ska pyntas gran!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig om att den traditionella julgransbelysningen är mycket mer stämningsfull. De modernare ljusslingorna passar fint ute på balkongen eller i en gran på gården. Men i innegrannen ska det vara ljus! :)

    SvaraRadera