lördag 8 september 2018

Nygamla Julsaker

Tidigare i somras fick jag hit lite nygamla julprydnader, alltså gammalt julpynt men nytt på så sätt att jag inte har haft det här i lägenheten än. En del har tillhört mig sedan tidigare, och bara blivit kvar hos föräldrarna, och en del kommer från min farmors dödsbo.

Julbocken och de röda ljusstakarna är från farmor, och resten är julprydnader som jag köpte i början av 2000-talet. Jag tror farmor använde de fyra ljusstakarna som ett slags fristående adventsljusstake, men jag har nog tänkt att bara använda dem som vanliga ljusstakar, då jag redan har en vanlig adventsljusstake. Hur jag ska få plats med tomtarna blir en annan historia. Har inte riktigt kommit underfund med hur jag ska göra på den fronten ännu. Det lär visa sig. Dock alltid roligt med lite julpynt!

4 kommentarer: