fredag 26 november 2021

Äntligen Snö

Sedan i tisdags har vi äntligen fått lite ordentlig snö här uppe. Ganska sent för att vara första snön, som annars ofta brukar kunna komma i oktober, men ack så välkommet ändå till slut nu när det vankas advent.

Det har sakta men säkert snöat mer och mer under veckan som gått, och nu är det som Narnia där ute. Alldeles fluffigt vitt och krispigt så långt ögat kan nå. Bitande kallt är det också. Det kommer dessutom vara minusgrader åtminstone de kommande tio dagarna, så snön kommer ligga kvar i alla fall till både första och andra advent som det ser ut just nu, vilket är härligt. Nu är verkligen julkänslorna på topp kan jag säga.

Det fortsatta julpyntandet har dock halkat efter lite grann, har inte haft så mycket tid över till det mer än vad ni redan sett här på bloggen, men tanken är att jag ska återuppta mitt pyntande både ikväll och imorgon, så att det (förhoppningsvis) blir färdigt till på söndag. Hälften av julklapparna är redan inköpta, har bara ett par kvar att klura vidare på. Det är dessutom dags att skaffa färdbiljett så att jag kan ta mig till föräldrarna i jul.

Nu känner man att det verkligen börjar dra ihop sig! Har ni fått någon snö än?

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med snö <3 <3
    Vi har inte fått någon snö här i Blekinge ännu men det brukar ju dröja men hoppas gör jag varje år :)
    Jag ska också pynta lite mer imorgon, ljusstakar och gardiner är klara men jag har lite annat plock som jag vill få fram. Julblommor mm <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så mysigt! <3 Hoppas ni får lite snö framåt julafton!

      Radera