måndag 22 november 2021

Tjuvstarten Är Ett Faktum

Nä nu kunde jag inte hålla mig längre utan att börja pynta lite smått, så nu har jag gjort det fint i vardagsrumsfönstret, med ljusstake, julkrukor, tomtar samt även min adventsstjärna (som inte syns på bild).

Så mysigt det är att mötas av denna syn varje gång man blickar mot fönstret. Frostigt och fint är det ute också, så det känns lite extra juligt just nu! Längre än vardagsrumsfönstret har jag dock inte kommit i mitt julande, utan det är tänkt att det ska växa fram under veckan så fort jag har en stund över, så att allt blir färdigt till advent på söndag. Tänk att vi är inne i adventsveckan nu alltså, det är inte klokt egentligen. Nu stundar härliga veckor framöver där vi verkligen kan frossa i allt som har med jul att göra på riktigt, eftersom det är ju först nu som alla vanliga dödliga börjar hänga på, och julen inte bara finns i vår lilla bloggbubbla.

Hur långt har ni kommit i ert tjuvstartande och pyntande, om ni ens har börjat det vill säga?

6 kommentarer:

  1. Vilka underbara krukor :) Så fina! Underbar tid nu framför oss. Vill att tiden ska sakta ner lite i alla fall så vi verkligen hinner njuta till fullo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! <3 Visst är det en underbar tid just nu. Man vill hålla kvar varenda minut.

      Radera
  2. Jättemysigt foto <3 tänk att det är adventsveckan nu <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! <3 Kan fortfarande inte riktigt fatta att vi redan är inne i den härligaste tiden på året.

      Radera
  3. Åh vad fint😍😍😍❣ Så avundsjuk på dina fina tomtar🤩🎅🤩❣ Jag har alldeles för dåligt med gammaldags tomtar; de är ju så svåra att få tag på nuförtiden. Och ser man några är de för dyra. Så trött på den moderna tomten med stor luva och bara en näsa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack kära Annie! <3 Visst är det svårt att få tag på nya fina (och billiga) gammaldags tomtar nuförtiden, men jag rekommenderar second hand-butiker för där brukar de ha en hel del! Önskar också de borde återgå till den klassiska stilen.

      Radera