torsdag 6 december 2012

Oh The Weather Outside Is Frightful

Ja vad ska man säga om detta "snökaos". Man tycker de borde förstå att snö kommer liksom varje år i vintertid. Även i södra Sverige och så även i Stockholm. Det är ju liksom inte första gången de får snö där nere och inte heller är det första gången de får så här mycket på så kort tid och ändå verkar de bli förvånade och handlingsförlamade. Vi brukar ju skratta åt alla andra länder som får snö och inte kan hantera det och nu plötsligt kan vi inte heller göra det. Var det inte bara ett par år sedan som vi var tvungna att hjälpa de stackars britterna med snöröjningen på deras flyplatser för vi vet minsann hur det ska göras? Vad är det som har hänt? Har alla snökunniga kommunarbetare i Stockholm tagit pension samtidigt?

Här har vi också fått mycket snö nu och det är riktigt mysigt ute vill jag säga. Inte om man tittar på termometern (hua! säger jag), men när man sitter inne i värmen är det som ett riktigt julkort därute. Tjockt med snö på taken, knarr under kängorna och snötyngda grenar, precis som det ska vara!


Det har visst blivit ett litet uppehåll i bloggandet men jag har varit så upptagen av VFU:andet där jag haft min första praktik på en högstadieskola. Jag har behövt stiga upp i ottan och inte kommit hem förrän till kvällen varenda dag, så jag har inte orkat skriva något. Men nu är vi tillbaka på universitetet igen, så nu borde jag ha mer ork och tid. Nästan andra advent, gott folk! Nu går det lite för fort kan jag tycka.

1 kommentar:

  1. Så fint du bor! Håller med om att vi borde vara vana vid snö, men längst nere vid Sydkusten där jag bor nu har de inte ens ordentliga maskiner för att ta hand om snön. Men det finns bandvagnar om man blir insnöad, tröstar kommunpolitikerna!
    Ha det gott!
    Melodys matte

    SvaraRadera