torsdag 21 november 2019

Tomtar Hos Fyrklövern

Då jag dels varit väldigt upptagen den senaste tiden, och dels varit sjuk, så har jag inte haft så mycket nytt i julväg att dela med mig av eftersom orken och tankarna varit på annat håll. Så därför tänkte jag istället att vi kunde njuta lite av Fyrklöverns underbara utbud. Ni som läst min blogg förut vet säkert att jag är alldeles Fyrklöverntokig, och att både jag och min familj har en hel del från främst deras underbara Disney Jul-serier. Men Fyrklövern har ju även annat julpynt som är minst lika fint och som jag så gärna skulle vilja ha.

De här helt underbara stora tomtarna är ju bara så fina! Vad jag förstår så är Tomtemor en nyhet, medan Tomtefar är sedan gammalt. Den lilla ekorren och den lilla domherren är ju bara för söta! Så vackert gjort alltihop är och så gedigna de är. Tänk att få ha dem brevid granen, så mysigt det skulle vara.

Den här fantastiska adventsljusstaken har jag suktat efter i flera år nu. Så otroligt mysig och fin, och särskilt när man använder mossa. Tänk dig även små röda lingon och små flugsvampar där bland tomtarna i mossan, det skulle ju se alldeles magiskt ut. Tomtarna kan dessutom flyttas runt som man själv önskar.

Så sist men inte minst har vi Lars Carlssons förtjusande tomtar i Julstuganserien. Den har funnits i flera år, och alla delar finns tyvärr inte längre kvar, men de i min mening allra mysigaste och finaste delarna med julgranen och det underbart söta skåpet finns tack och lov fortfarande. För några år sedan fanns även en annan serie från Lars Carlsson som hette Tomtegården som också var helt fantastisk.

Man skulle ju vilja ha alltihop!

8 kommentarer:

  1. Deras julsaker är verkligen fina. :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du känner dig bättre nu efter du varit sjuk. <3 Så fina tomtar dem ger verkligen julstämning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack! <3 Det blev värre innan det blev bättre, men nu är det bra. :)

      Radera
  3. Helt underbara, särskilt tomtefar och tomtemor :)
    Hoppas att du mår bättre, har också dragit på mig en förkylning och det är verkligen segt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fina. <3 Tack för det, det blev en sjuksvacka där ett tag, men sedan blev det bättre till slut.

      Radera
  4. Fantastiskt fina saker alltihop, jag är speciellt svag för Lars Carlssons tomtar och har alltid älskat hans julkort <3
    Hoppas att du mår bättre nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar hans stil! Så där klassiskt, gammaldags svenskt. <3

      Radera