måndag 7 december 2020

När Andra Ljuset Brinner...

Det hanns inte med att göra ett inlägg igår, så jag bjuder på adventsmys här på bloggen idag istället. Så mysigt det är med alla tända ljus i lägenheten. Julkänslan är verkligen på topp kan jag meddela. Tänk att vi redan har kommit till andra advent, det är inte klokt egentligen. Nu är det inte långt kvar tills jag förhoppningsvis är på väg till föräldrarna för julstök och julfirande, om allt går som planerat. Åh, vad härligt det ska bli! Nu skulle man dock vilja att tiden gick lite långsammare än vanligt så att man inte bara hinner med allt man ska fram till jul, men också så att man hinner njuta av allt den här tiden. Även om jag självklart längtar till själva julafton, juldagarna och mellandagarna, så är det ju nu så här innan som det nästan är som mest mysigast, när man fortfarande har allt det härliga framför sig. Är det någon mer som känner så?

De här söta små tomtarna har fått flytta in under elljusstaken i fönstret. Hos mina föräldrar brukar vi ha fullt av små minitomtar i allehanda olika utformningar och stilar ovanpå öppna spisen, så nu har jag egna för första gången. Kanske början till en egen framtida samling? Jag kunde inte låta bli dem på Tradera i alla fall. Jag brukar ju tycka om att besöka olika second hand-butiker i stan i juletid för att leta efter billigt och fint gammalt julpynt, men det här pandemiåret när jag har fått avstå från dessa älskade besök, så är ju Tradera verkligen guld värt. Det finns så mycket fint man kan hitta där, både för den mindre och den större plånboken. Jag brukar drömma mig bort bland alla julgranspyntannonser. Och bra för miljön är det ju också!

Önskar er en bra start på denna andra julvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar