lördag 19 november 2022

Kunde Inte Hålla Mig

Så detta hände i morse. Jag skrev ju tidigare om att min kära elljusstake inte fungerade när jag provtände min julbelysning förra veckan. Jag köpte således sju nya lampor till den, men inte lyste den för det. Jag testade även alla extralampor jag hade i min andra äldre sjuarmade för att se att jag hade tillräckligt med fungerade lampor, men inte ens då fungerade den. Så något glapp måste det vara, vilket är sorgligt eftersom jag tycker så mycket om den. Får se om den går att laga, eller om jag får hitta på något annat. Så för att försöka muntra upp mig lite så bestämde jag mig för att börja julpynta lite smått i mitt vardagsrumsfönster. Eftersom min vanliga elljusstake som sagt inte fungerar i år, så fick det bli min gamla elljusstake från det glada 90-talet som jag äntligen fick lagad för ett par år sedan. Senast den fungerade var för en sisådär tjugo år sedan, så det är ju roligt att åter få använda den (även om det är under lite tråkiga omständigheter).

Och eftersom det var så himla mysigt att få till en elljusstake i fönstret, så kunde jag inte låta bli att hänga dit min adventsstjärna också. Och sedan fick jag så mycket julkänsla av julbelysningen i fönstret och snön där ute på marken, att julgardinerna åkte upp de med, och sedan gick det av bara farten att få dit lite tomtar och julkrukor också. Och visst känns det genast mycket bättre, även om det fortfarande känns tråkigt med ljusstaken. Att julpynta hjälper nog mot allt tror jag. Genast blir man ju alldeles varm och lycklig i själen, och eftersom en artikel som cirkulerar där ute säger att de som julpyntar tidigt är lyckligare människor kan det ju inte bara vara inbillning från mitt håll, menar jag. Än så länge är bara vardagsrumsfönstret pyntat som sagt, men resten kommer i veckan eller framåt nästa helg. Så underbart att det är dags. Veckan som vi har väntat på i månader, eller kanske hela året, står äntligen för dörren och nu är det full jul framöver som gäller!

Har ni börjat advents- eller julpynta än?

1 kommentar:

  1. Jag är nästan klar med min adventspyntning, så himla mysigt. Man blir alldeles varm inombords <3

    SvaraRadera