måndag 13 november 2023

Försmak På Julen

Oj vad tiden rusar på nu känner jag. Redan är det knappt bara tre veckor kvar till första advent och sex veckor kvar till julafton. Varje år blir man lika förvånad över hur fort det plötsligt går när man väl kommit in i november. Det är verkligen nedräkningens månad på alla sätt och vis. Det börjar bli dags att tänka på både det ena och andra kring planeringen runt jul och hur man ska få ihop logistiken. Har man inte börjat handla julklappar än kanske det är dags att snart spåna på vad man vill ge i år. Det märks verkligen nu på flera håll att december närmar sig med stormsteg. Julprodukter har dykt upp i allehanda affärer, julreklamer börjar rulla på både TV och streamingtjänster, och snart tänds nog även julbelysningen här i kommunen.

Förutom dessa små tomtebloss av försmak på julen, så går nu julspellistorna varma hos mig. Tidigare i oktober lyssnade jag kanske bara vid korta enstaka tillfällen på några få utvalda jullåtar, men nu har dammluckorna öppnats och vi kör på för fulla muggar tills julen är förbi. Så härligt att höra alla gamla favoriter igen, men även nya guldkorn såsom den härligt svängiga The Yule Fiddler med Patty Gurdy. Jag har även ätit de första lussekatterna för säsongen. Visserligen köpta och inte alls lika goda som hembakta, men de följde med i en sådan där matsvinnskasse man kan köpa billigt via app och inte tackar man väl nej till det.

Nu måste jag bara bestämma mig för vilken julfilm jag vill inleda säsongen med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar