lördag 25 november 2023

Nu Är Det Dags

Med (lite mindre än) en månad kvar till julafton, och med en sådan sen första advent i år, kunde jag inte bärga mig längre. Jag behövde få julpynta lite grann. Än så länge är det bara vardagsrumsfönstret som blivit julfint, med fönsterlöpare, adventsljusstake, julkrukor, några tomtar och adventsstjärna, men mer blir det nog i dagarna som kommer. Jag slår ju alltid på stort hemma hos mig redan till advent, eftersom jag brukar fira jul och nyår hos föräldrarna, så vill ju kunna njuta av mitt pynt också så mycket som möjligt. Det är ju den här tiden fram till jul som är den mysigaste, så vill ju julmysa så långt det bara går. Tänk att den underbaraste tiden på hela året äntligen står för dörren, som man längtat efter hela hösten. Det är lika ofattbart varje år.

Snö har vi också, som bara bidrar till julkänslan jag känner just nu, och ännu mer ska det bli nu i veckan som kommer. Huruvida jag kommer få uppleva en vit jul hos föräldrarna är en annan fråga, men det får vi väl se. Det måste ju inte ens nödvändigtvis vara snö, frost räcker gott och väl för att det ska se vintervitt och juligt ute. Finns ju inget tråkigare än gröna gräsmattor på julafton, så vi får hålla tummarna att det blir snö.

Är det någon mer som börjat julpynta lite?

1 kommentar:

  1. Japp vi är redan klara med julpynta det. Vi har ägnat hela helgen åt det.

    SvaraRadera