fredag 6 september 2024

Nytt Julpynt

Eller snarare nygammalt julpynt. När mina föräldrar besökte mig efter min flytt till nya lägenheten i våras, som jag skrev om tidigare i veckan, tog de med en massa saker från mitt föräldrahem och däribland en hel del julpynt. En del av julsakerna är sådant som redan var mitt, men som av en eller annan anledning varit kvar hos föräldrarna, och en del är sådant de hade undrat om jag skulle vilja ha, vilket jag självklart ville. Allt fick inte ens plats på bild, såsom morfars plastgran och en enorm porslinstomte från Fyrklövern.

Som ni ser är det ju en salig blandning som jag nu kommer få ha glädjen att pynta med i jul. En hel del fina juldukar och gamla pappersbonader, som jag får se om jag kommer hitta plats för. Några julkrukor och en massa fina både nya och gamla julgranskulor kom med. Det passar ju bra nu när morfars julgran är så mycket högre än den jag hade innan, så det går ju åt mer julgranspynt för att fylla ut den. Ett par söta tomtar som kan klämmas fast fick jag också. De tog även med min fina Disneyservis från Fyrklövern med tillhörande glas, så att jag kan duka med den här hemma. Jag fick även hit mina två fina elljusstakar i mässing som tidigare stått i mitt rum hos föräldrarna, samt en blå elljusstake i trä. En extra adventsstjärna i mässing följde också med, men den kom inte med på bild. Den runda kudden gjorde jag i syslöjden när jag gick i nian.

Nu längtar man faktiskt till att få pynta med allt det här (och allt julpynt jag redan hade förstås).

1 kommentar: