tisdag 3 september 2024

Sexton Veckor Till Jul

Temperaturen börjar sjunka, det blir allt mörkare om kvällarna, hösten står för dörren och jag tänkte att det således var dags att åter igen starta bloggen för säsongen. På dagen exakt sexton veckor till julafton till och med. Nu är äntligen de mysigaste månaderna på hela året här, månaderna som alla slutar på "-ber". Nu stundar tiden för tända ljus, filtar, varm choklad och mysiga serier och filmer. Åh vad härligt det ska bli. Jag vet inte om jag riktigt har julkänsla än, men jag har definitivt höstkänsla, och ser fram emot att förkovra mig i den först innan julkänslan sakta men säkert kommer krypande. Här uppe i norr märker man redan att hösten har börjat lite smått. Några löv har börjat skifta färg och det blir allt kyligare om kvällarna.

Det har hänt lite på det personliga planet sedan förra säsongen. Jag flyttade till en annan lägenhet tidigare i vintras, och det har tagit sin lilla tid att få ordning på allt efter flytten. Trodde aldrig kartongerna skulle ta slut där ett tag. Men det har också varit kul att få inreda ett nytt boende, och tänka ut hur man vill ha det. Min kära trotjänande lilla plastgran gick tyvärr sönder i flytten, men när föräldrarna kom på besök i våras tog de med morfars gamla plastgran (som dessutom är större), så julgran kommer det bli i vilket fall som helst! Det enda problem jag har just nu är att jag inte riktigt kommit underfund med var den skulle kunna stå, men jag har ju några månader till på mig i alla fall. Där den hade kunnat stå brevid soffan, som i min gamla lägenhet, är en dörr till ett förrådsutrymme som kan vara bra att komma åt. Där den hade kunnat stå framför ett av fönstrena hamnade min stereobänk. Där den hade kunnat stå vid det andra fönstret står min TV. Men vi får väl se.

Härligt att vara igång igen! Hoppas ni vill hänga med i år igen.

2 kommentarer:

  1. Att det är på G både Hösten o dessa tankar om jul samt det som kommer först ADVENT o sedan Lucia Ja det är på G o så älskar jag adventskalender för barn o mysa tidig morgon Ja det är på G i tankarna allt det där spännande

    SvaraRadera
  2. Alltid lika roligt att se att du är tillbaka för en ny julblogssäsong <3

    SvaraRadera