måndag 30 september 2024

Ytterligare Nytt Julpynt

Det finns en liten second hand-butik på orten där jag bor, som jag brukar titta runt i lite då och då. Häromdagen när jag var förbi tänkte jag att det kanske fanns någon liten julprydnad bland hyllorna någonstans, och mycket riktigt, ett fåtal julsaker hade redan dykt upp här och där. Det lilla som fanns var inte mycket att ha, förutom en liten tomte som jag tyckte var så söt att han fick följa med mig hem. Fem kronor kostade den. Men när jag skulle till att fota den för bloggen kom jag på att jag hade ytterligare några prydnader som jag hade glömt att ta med när jag visade allt nytillkommet julpynt för några veckor sedan.

Den trearmade kulljusstaken kommer från farmor, och den har jag egentligen haft i kanske mer än tio år nu, men har inte kunnat använda den tidigare då alla tre armarna hade lossnat. När mina föräldrar var på besök i våras så fick jag äntligen hjälp av mamma att limma fast dem, så nu kommer jag kunna tända den i jul! Jag är så glad att ha en egen sådan klassisk röd trearmad, eftersom jag vuxit upp med att föräldrarna alltid haft en. Ljusstaken i bakgrunden kommer från föräldrarna och var egentligen helröd den också, men när den behövdes målas om då den hade blivit lite bränd, tänkte jag att det kunde vara lite trevligt med både rött och grönt för omväxlings skull. Toarpsskronan kommer också från föräldrarna, och den hade vi tänd i flera år förr i tiden, men de har så många ljusstakar ändå och då den inte använts på en kanske 15 år eller mer, så undrade de om jag ville ha den, och det ville jag ju så klart. I jul kommer den äntligen att tändas igen!

Har ni köpt eller fått något nytt (eller begagnat) julpynt i år än?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar