söndag 3 december 2023

Välkommen Advent

Välkommen kära december och den efterlängtade adventstiden som äntligen är kommen. Tänk att vi är här nu. Det känns ju som om oktober var alldeles nyss. Tidigare i morse så myste jag till julkalendern i skenet från adventsljuset och de andra juleljusen. Jag tycker på det hela taget att årets kalender är bra, och som väntat är det ju väldigt fina och magiska miljöer. Det är även så mysigt att de använt samma ledmotiv, som är så fint. Däremot, som vanligt, tycker jag dialogen inte riktigt håller kvalitén, och då syftar jag främst på trollen. Det känns som om de pratar alldeles för modernt och vanligt, och inte som övernaturliga väsen. Jag gillar Nour som komiker och person, men tycker inte hon övertygar som Maran. Det känns mest som om Nour spelar sig själv fast i maskeradkläder. De två huvudbarnen tycker jag däremot gör ett strålande jobb (dialogen till trots), så det är ju en lättnad. Jag kommer nog fortsätta att titta tills vidare i alla fall.

Nu spelas julmusiken för fullt här hemma, det är massvis med snö därute och senare ikväll ska både lussebulle och julmust inmundigas. Kanske blir det lite mer julpyntande också. Med andra ord så är julstämningen verkligen på topp just nu. Jag får be lite om ursäkt för att det varit glest mellan inläggen i år, men så kan det bli ibland. Förhoppningsvis ska det bli lite tätare de kommande veckorna fram till jul.

Nu hoppas jag att du som läser får en mysig första advent!

1 kommentar:

  1. Jag önskar dig en undebar första advent! 🕯
    Jag har en julmusikadventkalender i min blogg. 🎼

    SvaraRadera