torsdag 7 december 2023

Vackra Vita Vintervärld

Det är sagolikt vintervackert där ute nu med snötäckta grenar så långt ögat kan nå. Tror knappt det finns något vackrare så här års. Minusgraderna håller i sig, så snön kommer ligga kvar ett bra tag framöver vilket är mysigt. Huruvida det kommer vara snö hos föräldrarna till jul får vi väl se, men man kan ju hoppas. Det är inte alltid de saltar, sandar eller grusar här uppe, så det känns lite förrädiskt att gå på en del ställen då det hann bli lite is här och var innan snön kom, men går man försiktigt så är det nog lugnt. Peppar peppar.

Jag har julpyntat lite till i min lägenhet, så här kommer en liten stämningsbild från hallbordet mitt. Ungefär samma utseende som varje år, men det är ju det som är så mysigt med julen tycker jag. Att det är i stort sett samma pynt som alla tidigare år, och att de mer eller mindre hamnar på samma plats varje gång. Det familjära igenkännandet helt enkelt. Den stora tomten och julstrumpan kommer från England och den lilla tomten köpte jag på second hand i Umeå. Det lilla huset tror jag köptes på Växus en gång i tiden runt millennieskiftet, och de tre kulljusstakarna, mässingsljusstakarna samt tomteraden kommer från föräldrarna.

Önskar er en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar