lördag 5 december 2015

En Liten Pyntbildbomb


Så blev då äntligen granen klädd igår och nu står den och tindrar i mitt vardagsrum. Jag är ju uppväxt med riktig gran och föredrar en äkta julgran alla kategorier, men jag måste ju erkänna förträffligheten med plastgranar, eftersom man då kan klä den redan i början av december, utan att behöva bry sig om huruvida den kommer barra sönder eller inte.


Det har i stort sett inte tillkommit något nytt julpynt hos mig sedan förra året, då ekonomin inte varit den bästa, men jag är så glad för det (lilla) jag har ändå. På min boyta behövs det egentligen inte så mycket för att ändå få till julstämningen.


Engelsk tomte, tysk trägran och klassiska svenska röda ljusstakar samsas om plats på hallbordet.


Vardagsrumsfönstret i all sin prakt, höll jag på att säga. Är egentligen inte helt nöjd med min vita ljusstake. Modellen tycker jag om, men inte färgen. Hade velat haft en röd egentligen (eller kanske en annan modell i mässing), men när jag köpte den så var alla röda ljusstakar av den här billiga modellen avskavda på ett eller annat vis, så det fick bli den vita då. Men nästa år kanske! Vi får se.


Så här mysigt ser det ut utifrån för den som tittar in! Hur långt har ni kommit i pyntandet?

2 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut :). Själv började ta fram jultomtarna igår och resterande kommer fram idag. Har inte bestämt mig för om granen ska fram i helgen eller under veckan.

    SvaraRadera