söndag 10 september 2023

Tolv Veckor Till Advent

Med exakt tolv veckor kvar till första advent tänkte jag att det var dags att äntligen dra igång bloggen för säsongen. Hoppas att några vill hänga med. Nu när det bara blir mörkare och mörkare om kvällarna och luften börjar dofta mer höst för var dag som går, så börjar julkänslorna sakta krypa fram. Längtar nu så mycket till allt det mysiga som stundar framöver. Fram med filtar och tända ljus för här ska njutas!

I år är det en sådan där tråkig och kort jul, där första advent inte är förrän tredje december, och julafton redan på fjärde advent. En hel vecka kortare än förra året. En sådan superlång adventstid får vi inte uppleva igen förrän 2033 tyvärr. Vi hade kunnat få uppleva det redan 2028 igen, men då är det skottår och istället får vi en lika kort jul som i år. Ja ja. Det är ju inget att göra något åt, utan man får göra det bästa av situationen helt enkelt. Kanske pynta lite extra tidigt eller så, för att försöka dra ut på adventstiden så mycket som det går.

Nu önskar jag er en trevlig söndag!

6 kommentarer:

  1. Jag har redan börjat jultiden i min blogg så att jag hinner njuta länge av den underbar tiden. Hälsningar från Finland och ha en bra ny vecka! 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt med en hälsning från vårt fina grannland i öst! <3

      Radera
  2. det är kort tid och julen kommer närmare och närmare.jag är glad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag med! Tiden kommer nog gå fortare än vad man tror.

      Radera
  3. Vad roligt att du kommer att blogga denna säsongen också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, inte lika ofta som tidigare år kanske, men jag försöker så gott jag kan.

      Radera