onsdag 25 oktober 2023

Jul Hos Sims Igen

Trots att jag tidigare redan har byggt och inrett julhus både i Sims 4 och i Sims 2, så kunde jag inte låta bli att bygga ett till för i år. Det har varit ett roligt litet projekt som jag ägnat lediga stunder åt under hösten och nu är det äntligen klart. Det blev ett mycket mindre hus än förra året, men tyckte det blev fint ändå.

Närbild på den välkomnande förstukvisten. Girlangen runt ytterdörren tyckte jag behövde piffas till lite grann, så varje kula hängdes dit för hand. Egentligen fungerar det inte så bra att ha dörrkrans i Simsspelen (om det är realism man är ute efter) eftersom den inte följer med dörren när den öppnas, men eftersom jag mest bara bygger i spelet och inte spelar så mycket med familjer så gör det ingenting. Det ser ju så mysigt ut.

En titt in i det överpyntade vardagsrummet. Tänkte att när jag ändå byggde ett julhus kunde jag pynta det till max. Rött, rött och rött var ledorden genom hela huset. Nästan allt julpynt är så kallade CC, alltså custom objects som andra duktiga spelare har själva skapat och som man kan ladda ner och lägga till i spelet. Severinka, Simbishy och Jomsims på The Sims Resource är de kreatörer jag hittat det mesta hos.

En titt åt andra hållet med den lilla kontorshörnan. Genom valvet leder sedan trappan upp till övervåningen.

Närbild på spiselkransen. Det är ju väldigt amerikanskt det där med julstrumpor hängades samlat sådär, men tycker det är ganska mysigt ändå, och såg det mest som ett tillfälle att använda allt julpynt som fanns i spelet.

Givetvis skulle ju inte köket vara sämre utan även det fick genomgående juliga färger. Då allt byggande i spelet måste förhålla sig till rutnätet som finns, kan det vara svårt att centrera köksbänkar under ett dubbelfönster om man vill att de ska gå från vägg till vägg, så därför fick det bli två diskhoar istället.

Här ser vi föräldrarnas sovrum, också det givetvis pyntat och med genomgående juliga färger. I vänsterkant utanför bilden finns en öppen spis, så jag kan tänka mig hur mysigt det vore att sova här med tänd brasa.

Så slutligen är självfallet gästrummet också pyntat. Jag valde att ge alla rum i hela huset röda väggar, inklusive badrummen, för maximal juleffekt. I verkligheten skulle det ju inte riktigt fungera eftersom man kanske inte vill ha röda väggar på sommarhalvåret, men i Sims kan man ju göra som man vill.

Någon mer som redan inrett lite juligt i Sims?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar