tisdag 23 december 2014

Julstök & Julmarknad


Just nu håller jag på att klä julgranen hos mina föräldrar. Egentligen var planen att den skulle ha pyntats igår, men så blev det alltså inte. Schemat är förövrigt fullspäckat idag för min del med paket som måste slås in, kakor som ska bakas och ytor som ska pyntas. Vi får se om det blir tid för någon uppesittarkväll. Hur har ni det på julstöksfronten? Är det bara vi som ligger efter?



I samband med att jag for till mina föräldrar för att fira jul så passade jag på att gå på Gamla stans julmarknad i Stockholm. En riktig klassiker full av nostalgi för mig, eftersom vi besökte den vartenda år när jag växte upp. Marknaden var sig lik, vilket var glädjande. Jag köpte ingenting, men det var bara så mysigt att strosa runt bland bodarna som slingrade sig runt Stortorget och titta på allt det fina hantverk som där såldes. Lagom med folk var det också. En toppendag helt enkelt, även om jag var trött av den långa bussresan från Umeå.

Nej, nu väntar granen på mig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar