söndag 14 oktober 2018

December Styr Valet Av Kalender

Jag har alltid älskat väggalmanackor med vackra, fantasieggande bilder och har haft en hel del genom åren. Dock har jag ett visst krav när jag väljer vilken väggalmanacka jag vill ha följande år, nämligen att December måste ha en vacker bild. Allra helst en som förmedlar julkänsla, eller som har mycket värme och rött i färgtonen. Så jag väljer alltså årskalender enbart efter hur Decembers bild ser ut. Jag vet, haha!

 
De här två är bland mina absoluta favoriter, Alchemy Gothic från 2009 och A Knock at the Door från 2012. Jag spar dem alltid efter året är slut, så att jag kan fortsätta att njuta av dem i framtiden. Ibland när man letar väggalmanackor på internet kan det vara svårt att avgöra vilken av bilderna på baksidan av kalendrarna som just är för December månad, de är inte alltid i ordning tyvärr. De gånger när jag helt enkelt varit för osäker har jag hoppat över den kalendern och valt en annan istället.

Den här sätter jag fortfarande upp varje jul, trots att kalendern är från 2009. Tycker motivet är fullkomligt underbart! Precis en sådan där lagom blandning av viktoriansk gotik och fantasy som jag älskar. Det varma skenet från lyktstolpen (som ger mig Narniakänslor för övrigt) gentemot det kalla, yviga snöfallet ger en sådan fantastiskt häftig och vacker färgkontrast.

Även om Decembermotivet från A Knock at the Doors väggalmanacka från 2012 inte direkt är ett julmotiv, så tyckte jag att den var så varm, magisk, mysig och röd i tonen att det inte gjorde något alls när jag bestämde mig för den kalendern det året! Man skulle vilja följa med henne genom den där dörren.

Där har vi mitt bidrag till dagens "höjden av julbesatthet"!

4 kommentarer:

  1. Vilka fantastiskt fina bilder, förstår att du gillar dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det (eller ja... inte jag som gjort dem, haha). Visst är de fina. <3

      Radera
  2. Åh vad fina! Narnia vill man ju se bara för den där underbara snöiga världen Lucy stiger ut i; tänk om det kunde se ut så varje jul här också!

    Vilka lustiga små saker vi julälskare har för oss, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! <3 Älskar Narnia (den gamla BBC-serien för min del). <3 Vi julälskare är verkligen ett konstigt folk, haha!

      Radera