torsdag 10 december 2020

Lite Pyntbilder

Här kommer äntligen första delen av de utlovade bilderna på mitt julpyntade lilla hem. Jag har helt enkelt inte haft tid att fotografera allt än, det tar ju sin lilla tid när man inte har stativ, så del två kommer till helgen.

Det mysiga vardagsrumsfönstret i kvällsmörker. Det bästa med att solen går ner så tidigt i december, och särskilt här uppe i norr, är ju att man kan njuta desto längre av all den mysiga julbelysningen.

En annan vinkel av mitt vardagsrum än den jag brukar bjuda på med farmors fina skåp fullt av juleljus.

Juleljus så det står härliga till! Om jag bara fick välja att ha ett sorts julpynt, förutom julgranen och elljusstakarna, så skulle det utan tvekan bli julljusstakar. För mig blir det ingen jul utan tända levande ljus, och allra mest tycker jag om de röda klassiska kulljusstakarna i olika utformningar. Svensk jul så det förslår!

Den söta lilla julgrisen och min stora härliga tomtefar. Alla ljusstakarna på skåpet kommer också från farmor.

Mitt lilla hallbord fullt av julsaker som vanligt. Jag har inte så många ytor att pynta på, så det gäller att utnyttja de jag har till fullo. Julstrumpan på väggen använder jag som julpost för de julkort jag fått. Jag sparar även julkort jag fått från alla tidigare år, så de ligger också i strumpan. Jag förmår helt enkelt inte att slänga sådant.

Hoppas ni får en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar