fredag 9 december 2022

Annadagen

Grattis på Annadagen till mig och alla andra Annor där ute. Jag fick ett litet paket med posten från föräldrarna att öppna på min namnsdag som innehöll lite smått och gott såsom juleskum och juliga servetter, så det tackar jag för. Jag har alltid tyckt det varit så mysigt att ha namnsdag mitt i julmånaden, det har blivit som en del av julfirandet för mig. Vi barn hade en gemensam paketkalender när vi var små där vi turades om att få paket de olika dagarna, och det var alltid jag som fick paket just den nionde december varje år.

Och dagen efter min namnsdag är det ju alltid Nobel, vilket också känns som en del av julfirandet på något sätt, och i år är ju äntligen festligheterna tillbaka på riktigt vilket ska bli trevligt att titta på.  Tycker banketten är allra roligast att följa och det känns alltid så högtidligt varje gång. Appropå program som känns juliga så börjar ju Musikhjälpen snart också, vilket kan vara mysigt att titta på ibland. När det sänds brukar det börja bli dags att bege mig söderut för julfirandet hos föräldrarna och så blir det i år också. Nästa helg är jag redan där och jag längtar verkligen. Vi har redan planerat in att köpa julgran den helgen, vilket ska bli så mysigt. 

Önskar er en bra start på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar