måndag 12 december 2022

Tredje Advent & Mer Pyntbilder

Liksom förra helgen blir det ett adventsinlägg idag istället. Då jag inte tände ljusen förrän på kvällen blev det för sent för att hinna med bloggen också, och jag ville hellre passa på att njuta av alla juleljusen.

Jag passade även på att fota resten av mitt julpyntade hem som jag inte hade delat med mig av än. Här ser vi närbild på den lilla ljushörnan på matbordet. Ny för i år är mässingsgranen med värmeljus.

Det blir så stämningsfullt och mysigt när alla ljusen är tända i vardagsrummet och julkänslan är på topp.

Julgransljusen som köptes i butiken på Liljeholmenfrabrikens andrahandssortering kom väl till pass nu i jul!

Kontrasternas granar. Den ena ett hantverk i trä med levande ljus, och den andra massproducerad i plast med elektriska ljus. Men båda bidrar med minst lika mycket stämning och julkänsla på sitt vis ändå.

Närbild på lite allehanda julgranspynt. De underbara kottarna kommer från min mammas barndomshem, klockan hittade jag på second hand, flugsvampen kommer från IKEA, den lilla röda kulan hittade jag på Tradera, tomten köptes på ICA och de olika kulorna kommer från Rusta och Clas Ohlson om jag minns rätt. 

Nu är det inte ens två veckor kvar till julafton och tiden rusar iväg känns det som. Nu är det bara dagar kvar tills att jag ska bege mig till föräldrarna och det är dags att börja tänka på packning och tvättider.

Önskar er en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar