söndag 31 oktober 2021

Små Juliga Tecken

Bild från Hallandsposten.se
Den senaste veckan har det ploppat upp flera olika små jultecken lite varstans som en trevlig indikation på att vi verkligen går mot härligare tider. Dels har mina grannar över gatan redan fått upp sin lite smått överdådiga och färgglada julbelysning i trädgården. Dock inte riktigt lika mycket och fint som på bilden ovan som jag hittade på Hallandsposten (för att bevara mina grannars anonymitet), men de brukar ändå gå mycket längre än vanliga Svenssons så att säga, med fullt av blinkande lampor överallt. Och de brukar också ha den kvar längre än de flesta, så det är alltid ett trevligt inslag i denna mörka tid.

Jag har även spanat in små jultecken i min lokala matbutik, såsom pepparkaksdeg, pepparkakor och Juleskum. Inget av det har fått följa med mig hem än, jag brukar vänta så länge det bara går att förtära något juligt, när julkänslan är på topp i december. Jag har även blivit tillfrågad av familjen att knåpa ihop min önskelista för i år, så den har jag fullt upp med just nu. Vi har traditionen med önskelistor i vår familj, så att man lätt kan se vad folk faktiskt skulle vilja ha eller skulle behöva, så att man inte behöver lägga pengar på något som mottagaren kanske aldrig kommer använda (och då bara blir till skräp som samlar damm) eller som den till och med skulle byta ut mot något annat. För att man ändå ska bli överraskad, så brukar jag lägga till långt fler saker på min lista än vad jag ens hoppas på att få, så att givaren kan välja och vraka vad den skulle vilja ge som den själv tycker är roligt. För oss fungerar den här traditionen väldigt bra.

Avslutningsvis vill jag önska er en fin Halloween! Vad för jultecken har ni spanat in?

2 kommentarer:

  1. Så mysigt när julen börjar bli synlig lite överallt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det! Inte klokt att det redan är dags!

      Radera