söndag 28 november 2021

Glad Första Advent

Äntligen är adventstiden kommen och vi får tända första ljuset. Det är ju bara för underbart att vi nu är framme vid den härligaste tiden på hela året, inte klokt vad hösten har gått fort tycker jag. Här har i alla fall julmusiken gått varm hela dagen och julstämninen är verkligen på topp vill jag lova, särskilt nu som när mer och mer julpynt har plocktas fram under helgen. Jag vill ju helst ha något rött i varje vrå för att det ska riktigt kännas som jul. Det som jag har kvar att göra är julgranen, men det blir någon av de kommande dagarna.

Mitt välkomnande lilla bord i hallen har fått ett par nya vackra mässingsljusstakar som jag har fått av mamma. Mina föräldrar äger flera underbara mässingsljusstakar som vi alltid tänder i juletid, så det här får bli början på min egna samling. Jag kan inte få nog av ljusstakar helt enkelt, de förhöjer alltid stämningen rejält.

Nu önskar jag er en fortsatt fin första advent och hoppas att ni själva har det mysigt idag!

2 kommentarer:

  1. Så himla mysigt <3 rött och levande ljus ger verkligen den bästa julstämningen <3 och du är så bra på att fånga det på foton <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tusen tack för dina fina ord, Marie! <3 Jo men visst är det så att rött och levande ljus ger den bästa julstämningen!

      Radera