måndag 13 december 2021

Tredje Advent och Julgranen

Så kan jag då äntligen bjuda på lite bilder på min lilla julgran, efter allt bestyr med att behöva köpa en helt ny julgransslinga och byta ut den gamla (där en hel del pynt behövdes plockas bort för att sedan hängas dit igen). Vad gör man inte för det ska bli julfint, liksom! Men nu lyser granen så fint och julkänslan är på topp.

Tänk att det redan är tredje advent! Inte klokt vad tiden har rusat iväg. Vilken tur att vi får extra många adventsdagar i år (och även nästa år), eftersom julafton inte infaller förrän hela fem dagar efter fjärde advent! Det blir lite som att vi får en extra julvecka, vilket jag alltid uppskattar de åren det händer.

Närbild på soffbordet med min fina Gusumsljusstake och mammas fina lilla trägran som jag har till låns. Tycker också väldigt mycket om mina tre julkuddar i soffan, alla med varsitt gammaldags motiv.

Min lilla gran pyntat till max, med allt julgranspynt jag äger. Jag föredrar ju givetvis riktiga granar, och får ju uppleva en sådan varje jul hos föräldrarna, men fördelen med en egen liten plastgran är ju att jag kan ha den pyntad mycket längre, och jag behöver inte oroa mig för vattning när jag inte är hemma över jul.

Närbild på lite allehanda julgranspynt. Den guldiga kotten kommer från min mammas barndomshem och är så mycket nostalgi för mig eftersom de alltid hängde i granen hos mormor och morfar när jag var barn. Har ett helt gäng kottar i olika färger från deras samling. Stjärnan och månen hittade jag på second hand för några år sedan, och den kristyriga julgranskulan i mitten köpte jag i Yorkshire i England för några år sedan.

Nu önskar jag er en Glad Lucia. Själv ska jag mysa till SVTs Luciamorgon senare idag.

2 kommentarer: