måndag 14 november 2022

Äntligen Första Snön

För några dagar sedan kom äntligen de efterlängtade första snöflingorna hit till den västerbottniska kusten, och jag fick uppleva den där härliga känslan av att vakna på morgonen till ett magiskt vinterland utanför fönstret. Det finns få saker som slår det så här års! Visserligen låg snön bara kvar på marken över dagen och var redan borta på kvällen, men i några timmar var det alldeles vitt och vackert där ute. Inlandet hade redan fått första snön för ett par veckor sedan, så jag gick bara och väntade och suktade efter att det skulle komma ut hit till kusten också, och till slut hände det. Dock verkar temperaturen hålla sig precis över nollan de kommande tio dagarna, så jag får nog vänta lite på nästa snöfall. Men, men, jag fick ju något i alla fall!

Nu med två veckor kvar till advent så känner jag att det verkligen har hänt något med julkänslan. Den blir bara intensivare för varje dag som går, och nu känns det verkligen inombords att det inte bara är vi julbloggare som väntar på julen, utan att den nu faktiskt är på väg på riktigt. Julreklamer har börjat rulla lite varstans, julinlägg dyker upp i sociala medier utanför vår julbloggsbubbla, och till och med min mataffär har börjat plocka fram julsaker. Sitter nu och lyssnar på julmusik medans jag skriver och det känns inte längre som tjuvlyssning överhuvudtaget, utan bara helt rätt för säsongen. Vilken underbar känsla! Nu kör vi!

Har ni fått första snön än?

2 kommentarer:

  1. Åh gud vad mysigt med snööö!!! Längtar som en galning...och du börjar det i alla fall dyka upp några snöflingor på prognoserna🤗🤗🤗❣ Kanske runt helgen🤞🤞🤞❣ Finns inget som slår snö när det gäller att framkalla julkänslan🦌❄🎄🎅☃️❣ Ha en fin vecka🥰❣

    Annie från Våran Lilla Julvrå

    SvaraRadera
  2. Så vackert med snön, nu börjar det verkligen närma sig :)

    SvaraRadera