torsdag 24 november 2022

En Månad Till Julafton

Nu är det bara tre dagar kvar till första advent och en månad kvar till julafton, och jag julpyntar vidare.

Hallen har fått sin vanliga utsmyckning med fullt av julpynt och tända ljus på det lilla bordet. Tomten som äter gröt är ny för i år. Nycklar, plånbok, post och annat viktigt som annars brukar hamna där resten av året får huseras på annat ställe fram till Tjugondag Knut. Vad gör man inte för julstämningen! Ytterdörren har även fått julkrans. Dock hänger jag den alltid på insidan av dörren så att jag själv kan njuta av den fullt ut (och kanske också lite delvis för att undvika att någon har ner den, tar den eller förstör den då jag bor i lägenhet).

Jag har även varsamt hängt upp mina härliga ho-ho-ho-tomtar, som jag köpte i York för några år sedan. Jag är alltid lite rädd för att de ska råka gå i golvet, då tomtarna hänger helt fritt från spiken med rosetten, och varje tomte bär vikten av de som hänger under, men den är för underbar för att inte plockas fram varje jul.

Inte klokt vad fort tiden går nu! Kan den inte sakta in lite grann så att man hinner njuta av allt innan det är över. Förutom allt julpyntande som jag ägnat mig åt i veckan, och kommer att ägna mig åt den här helgen, så håller jag även på att beställa alla julklapparna för i år, och sådant är ju alltid mysigt att ägna sig åt. Brukar i stort sätt handla allt på internet och har gjort så sedan 00-talet. Så enkelt och bekvämt och man kan göra det vilken tid på dygnet man vill. Man slipper trängseln och kan själv välja vilken julmusik man vill lyssna på. ;)

Hur långt har ni kommit i adventsstöket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar