tisdag 18 december 2012

Låt Det Brinna, Låt Det Brinna

"När tredje ljuset brinner vi juleklappar syr
Och mamma bakar kakor och har ett fasligt styr..."

Jo jag vet, advent var i söndags men jag ligger lite efter med bloggandet. Det har varit fasligt mycket plugg den senaste tiden med seminarium och tentor hit och dit, samt städning och packning. Imorgon ska jag äntligen åka ner till föräldrarna som bor i södra Sverige för att fira jul och nyår där, så jag ser verkligen fram emot julmysandet, pyntandet, paketinslagningen och bakandet som stundar nu i dagarna. Jag har fått tag i alla julklappar jag hade tänkt köpa, så det känns väldigt skönt att ha det avklarat så att man slipper ut och jaga i affärer de närmaste dagarna, vilket är det värsta jag vet.

Jag tittade ganska mycket på Musikhjälpen förra veckan till pluggandet och det var första gången jag såg det ordentligt. Vilket fantastiskt jobb de gjorde, programledarna. Det var tråkigt att det tog slut, det kändes tomt faktiskt när det var över. Jag SMS:ade in en låtönskan i lördagsnatt, blev uppringd och fick faktiskt snacka med Jason/Timbuktu live i radio i ungefär fem minuter. Mycket trevligt.

Vi har fått jättemycket snö här. Vallarna är flera meter höga på en del ställen. Ibland är det svårt att ta sig fram till fots eftersom plogbilarna plogar för bilarna i första hand och inte för fotgängarna, så ibland får man klättra över en vall eller gå omväg runt för att ta sig dit man ska. Men vackert är det ju i alla fall, och ger inte minst julstämning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar