söndag 9 december 2012

Vi Tänder Ett Ljus I Advent

"När andra ljuset brinner är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe och bud om Julen bär..."

Nja, i år är Lucia närmare tredje advent än andra, men visst är det snart ändå. Och namnsdag har jag idag och allt. Det firar jag i all enkelhet och stillhet med lite julmust och pepparkakor till Allt för Sverige! När jag var liten och vi barn fick paketkalender, fick alltid jag på den nionde eftersom det var min namnsdag. Vi turades alltså om att få. När det bara var jag och min syster fick vi varanann dag, men sedan när småbrorsorna också skulle få blev det var fjärde dag istället, vilket inte var lika kul kanske, men man uppskattade "sina" dagar desto mer när de var färre!

Nu känner jag att tiden går lite väl fort. Jag har inte hunnit njuta så mycket av December som jag hade hoppats, pluggandet tar alldeles för mycket av min tid. Idag hade jag tänkt att gå på julmarknad men jag vaknade vrålförkyld och hade inte alls någon lust att sätta foten utanför huset. Men det var väl kanske för väl ändå, jag hade nog blivit sugen att köpa mer än vad jag råd med. Det blir ju lätt så.

Jag var som sagt och tittade i affärer igår och inhandlade den första julklappen, och självklart råkade det bara bli ett par saker till mig själv också. Visserligen billiga, men att det ska vara så svårt att låta bli! Jag är mycket nöjd med julklappen jag köpte i alla fall och tror att personen ifråga kommer bli jätteglad. Vill dock inte avslöja vad det är ifall han eller hon råkar läsa bloggen. Det är nämligen en person som INTE skriver önskelistor så ibland är det svårt att veta vad som skulle kunna passa eller vad den tycker om, men jag tror det blir jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar