måndag 3 november 2014

När Mörker Och Kyla Ligger Kring Vårt Hus

Man märker att det är november när i stort sett alla butiker har bunkrat upp inför julen, till vår stora glädje förstås. Jag har börjat förbereda mig inför den stundande julmånaden och beställt en adventslåda, mossa, lite lingon och flugsvamp, samt en fin ljusmanschett till en mässingsljusstake. Har faktiskt inte ägt någon "riktig" adventsljusstake förrän nu, utan har fått slita på min gamla egengjorda grötslev från träslöjden i nionde klass.


Det har verkligen gapat tomt på bloggen min den här säsongen. Det var ju inte meningen att det skulle bli så, men har helt enkelt haft så mycket att tänka på med tentor som släpar efter och inlämningsuppgifter som bara tycks bli fler. Sedan är jag just nu mitt inne i min första riktiga praktikperiod där vi ska vara fyra veckor på en skola och hålla i egna lektioner. Det har gått jättebra och jag trivs verkligen i lärarrollen, men har varit helt slut i kropp och knopp vid dagens slut att det inte har funnits någon energi kvar till bloggen. Men jag hoppas det blir ändring på det nu. Ska verkligen göra mitt yttersta. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar