söndag 9 december 2018

Andra Advent & Namnsdag

Glad Andra Advent på er, och grattis på namnsdagen till mig själv. Fick ett postpaket från föräldrarna som innehöll ett oerhört vackert julkort, en otroligt söt liten julburk med härligt gammeldags motiv (som dessutom innehöll Anthon Bergs marsipanbröd, mums!) och ett par juliga tygkassar. Tusen tack för det!

När vi var i Edinburgh i våras, så besökte jag en julbutik som jag skrev om här, men det jag inte nämnde då var att jag inte lämnade butiken tomhänt. Det blev en ask med små, små skotskrutiga julkulor! Perfekt att fylla ut skrymslena i granen med där större kulor annars inte skulle få plats.

Nytt för granen i år är även några guldiga julgranspynt föreställande en sol, en måne och en stjärna som jag hittade för sex ynka kronor på second hand. De glimmar alldeles extra i skenet från julgransljusen.

Hoppas ni har en trevlig advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar