måndag 3 december 2018

Första Advent & Saffransbak

Glad första advent så här dagen efter. Så här såg det ut hos mig. Då jag hade fullt upp med annat tidigare i veckan, så fanns det inte tid för saffransbaket förrän igår. Det tog en väldig massa timmar och sen ville jag bara njuta av första advent, så därav uteblivet bloggande. Njöt även av säsongens första julmust!

Valde att göra saffransbullar istället för lussekatter. Dels för att jag hade lite kanel hemma som ändå skulle utgå, dels för att jag ändå kommer kunna få äta vanliga lussekatter hos föräldrarna i jul och dels för att saffransbullar ju helt enkelt är så supergoda! Så nu har jag hela frysen fullproppad med bullar. Härligt!

Hoppas ni hade en mysig första advent allihop!

4 kommentarer:

  1. Så härligt med saffransbullar, ett bra sätt att fira första advent :)

    SvaraRadera
  2. Det låter väl perfekt sätt att spendera först advent! Och ett gott sätt:)))

    SvaraRadera