onsdag 7 september 2022

Fyrklöverndrömmar

Jag borde inte ha gått in på Fyrklöverns hemsida för att titta lite. Nu blev jag ju bara så fruktansvärt sugen på allt vackert och juligt. Jag ska dock inte klaga. Jag har ju redan ynnesten att få äga fina saker från Fyrklövern. Men det kan ju inte hjälpas att man skulle vilja ha ännu mer, när allt är så oemåtståndligt.

De här oerhört söta och fina gårdstomtarna spanade jag in och suktar så mycket efter. Det kan ju inte bli mer gulligare än så här. Precis som gårdstomtar ska vara. Så himla fint hantverk och detaljrikedom.

Fyrklövern, jul och Disney passar ju som handen i handsken. Denna klassiska scen från Musses Julafton är ju bara för underbar, och som gjort för att bli till riktiga ljusstakar. Skulle passa så bra till det vi redan äger.

Apropå Disney, så äger min bror redan denna fantastiska Benjamin Syrsa-ljusstake och jag kan ju givetvis ta del av den på jularna. Men jag drömmer ju om få äga en alldeles egen, medans de fortfarande finns kvar.

Vilka underbara julkuddar! Jag tror inte att man kan ha för många julkuddar. Där är de så otroligt söta gårdstomtarna igen. Det utstrålar verkligen genuin, gammaldags svensk jul över de här motiven.

Och så slutligen en fantastiskt fin julgransmatta med gårdstomtarna igen. Egentligen behöver jag ju ingen julgransmatta då jag redan har en, men denna var ju verkligen bara för underbar och så där härligt julröd. Vad de än har i sitt sortiment så är ju allt så oerhört vackert, och verkligen tidlöst. Visst är det dyrt, men det är ju å andra sidan av så hög och fin kvalité att det håller livet ut och till nästkommande generationer.

Har ni också hittat julnyheter ni suktar efter?

2 kommentarer:

  1. Åh så mycket fina julsaker <3 tyvärr får jag inte plats med mer. Nya inköp innebär att jag måste avstå från att pynta med något annat men de här sakerna är verkligen jättefina <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så är det ju. Har man redan mycket julpynt och begränsad plats så blir det ju svårt att få in mer. Men visst är det fina saker! <3

      Radera