fredag 21 oktober 2022

Årets Första Jultecken

De senaste dagarna så har jag sett årets första riktiga jultecken ute i mitt lilla samhälle. Visst har det dykt upp flera jultecken på internet de senaste veckorna med affärskedjor som börjat annonsera sina julutbut och så, men det är ju en helt annan sak att också se det i verkliga livet. Då jag inte bor i stan, och det inte blir så ofta jag åker in till själva centrum, så är tillfällena för julspaning ganska begränsade eftersom utbudet på min lilla ort är ganska torftigt. Så därför blev jag så glad när jag såg årets första julbelysning nu i dagarna.

Det var ett par lägenhetsbalkonger som redan hade virat ljusgirlanger runt räckena och tänk så mycket det gör för att julkänslan ska infinna sig direkt. Så enkelt egentligen, men ack så effektfullt! Min lokala matbutik hade även fått in pepparkaksdeg och börjat sälja lussekatter nu i veckan, vilket bara bidrog ännu mer till min ständigt ökande julkänsla. Nu är det inte bara i vår julbloggsvärld som julen börjar närma sig. Det är ju först när man ser jultecken utanför sin egen lilla julbubbla som det känns att det är på riktigt, så att säga.

Vilka jultecken har ni sett i verkliga livet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar