torsdag 22 november 2012

Deck The Halls With Boughs Of Holly


Nej, jag kunde inte vänta längre. Nu har jag också tjuvstartat med julpyntandet. Det är en del kvar att göra som får vänta till helgen eller så, men jag har kommit en bit på väg i alla fall. Stjärnan hänger i fönstret och elljusstaken står där också, mina växter har fått julkrukor, jultabletter ligger på matbordet och ljusen i adventsljusstaken är ditsatta. Imorgon ska jag hämta ut mina nya julgardiner och se om jag kan skaffa en skarvsladd så att min lilla minigran kan få lysa. Sen finns det lite annat smått och gott i pyntväg som jag får plocka fram vartefter. Det bör kanske nämnas att jag alltid åker till mitt föräldrahem över jul och nyår och firar tillsammans med familjen, så det är där jag lägger ner mest möda på julpyntandet, men jag vill ju ändå att lägenheten ska kännas tillräckligt julig de här veckorna fram tills dess att jag åker.

1 kommentar:

  1. Så mysigt att fått fram lite pynt redan :) Själv har jag inte hunnit än, men till helgen så! :)

    SvaraRadera